واکنش جالب کارشناس تغذیه به خبر توقف تولید نوشابه کوکاکولا در ایران جزییاتی از رأی دیوان عدالت درباره واردات قطعات خودرو زوجین تهرانی با وام مسکن نمی‌توانند بیشتر از ۷ متر آپارتمان خریداری کنند | حساب و کتاب اقساط وام مسکن را ببینید چرا بازار بورس پویا نیست؟ | تحلیل جمعی از کارشناسان از سایه جنگ بر بازار سهام بودجه اکتشافات ذخایر معدنی در ایران، یک دهم استاندارد جهانی است درآمد‌های مالیاتی خراسان رضوی درپی شناسایی مؤدیان جدید و فرار مالیاتی، ۴۵ درصد رشد کرد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) تولید آزمایشی «سمند سورن» در ایران خودرو خراسان آغاز شد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) وعده ایران خودرو به خریداران: تا پایان سال همه خودرو‌های طرح اخیر را تحویل می‌دهیم | برنامه ایران خودرو برای بهار و تابستان ۱۴۰۴ عرضه ۳۵۰ ملک در مزایده سازمان اموال تملیکی | ملکی به ارزش پایه ۹۶۰ میلیارد تومان به مزایده گذاشته می‌شود موضوع مشاغل سخت درخصوص جان‌باختگان معدن طبس مغفول نخواهد ماند چرا سود سهام عدالت واریز نمی‌شود؟ (۱۰ مهر ۱۴۰۳) وزن منفی ریسک‌های سیستماتیک در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۰ مهر ۱۴۰۳) رشد ۳۵ درصدی صادرات به کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا خصوصی‌سازی شرکت‌های بزرگ دولتی برای عرضه سهام عدالت به جاماندگان نرخ امروز طلا و سکه در مشهد چقدر است؟ (۱۰ مهر ۱۴۰۳) نیازی به واردات گوشت برای تنظیم بازار نداریم | به سهولت توان تولید یک میلیون تن گوشت در کشور وجود دارد افت محسوس قیمت خودرو‌های خارجی در بازار آزاد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) متضرر اصلی توقف‌های مرزی کامیون‌ها، مصرف‌کننده نهایی و صاحبان کالاها هستند قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۰ مهر ۱۴۰۳) | دنا پلاس ۸۹۸ میلیون تومان شد هنوز قیمت جدید شیر به کارخانه‌‌های لبنیات ابلاغ نشده است قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۱۰ مهر ۱۴۰۳) | دلار بازار آزاد: ۶۰ هزار و ۶۵۰ تومان شیر گران شد و خریداری ندارد | صادرات، به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در داخل! رئیس کل بانک مرکزی: تورم تولیدکننده از بالای ۱۰۰ به ۲۵ درصد کاهش یافته است +ویدئو پشت پرده عجیب ثبت و فروش تلفن همراه | ماجرا چیست؟ تسهیلات ساخت مسکن از سوی بانک‌ها در هاله‌ای از فراموشی و اهمال‌کاری بررسی بازار فروش پلتفرم‌های اعتباری و کالاکارت‌ها با توجه به افزایش تقاضا برای فروش و خرید اقساطی
سرخط خبرها

نیازی به واردات گوشت برای تنظیم بازار نداریم | به سهولت توان تولید یک میلیون تن گوشت در کشور وجود دارد

  • کد خبر: ۲۹۱۷۶۳
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
نیازی به واردات گوشت برای تنظیم بازار نداریم |  به سهولت توان تولید یک میلیون تن گوشت در کشور وجود دارد
مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: با واردات گوشت و بی توجهی به تولید داخل، وزن گوساله‌های نر پرواری از ۵۰۰ کیلو بدلیل عدم خریدار در بازار گذشته است

به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی عالی در این باره تصریح کرد: بنابر آمار سالانه ۹۴۰ تا ۹۵۰ هزار تن گوشت در کشور مصرف می شود که ۱۰۰ هزار تن از این میزان از طریق واردات تامین می شود، در حالیکه به سهولت توان تولید یک میلیون تن گوشت در کشور وجود دارد به شرطی که سیاست های دولت ضدتولید نباشد.

 به گفته او، دولت با ارز ۲۸۵۰۰  اقدام به واردات گوشت می کند، در حالیکه اگر ارز ۲۸۵۰۰ را به دامداران داخل بدهند، امکان تامین و تولید گوشت در داخل وجود دارد.

عالی با بیان اینکه در شرایط کنونی گوشت توسط دلالان و اعضای خارج از صنف وارد می شود‌، افزود: توان تولید گوشت ۱۰۰ درصدی داخل و حتی صادرات به بازارهای هدف را به شرط حمایت از تولید و همراهی تشکل ها داریم‌.  اما متاسفانه آمار واردات حاکی از آن است که  از ابتدای سال بالای ۱۰۰ هزار تن گوشت با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی وارد شده که این امر باعث شده گوشت تولید داخل خریداری نشود و دام روی دست دامداران بماند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران ادامه داد: با واردات گوشت و بی توجهی به تولید داخل، وزن گوساله های نر پرواری از ۵۰۰ کیلو بدلیل عدم خریدار در بازار گذشته است، در حالیکه به دولت اعلام کردیم که برای ذخایر استراتژیک از دام های داخلی استفاده کند به طوریکه در شرایط کنونی امکان تامین ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تن ذخایر استراتژیک در داخل وجود دارد.

او قیمت کنونی هر کیلو دام سبک را حدود ۲۷۰ هزار تومان و دام سنگین را ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید، قیمت تمام شده هر کیلو گوساله  بالای ۲۰۰ هزار تومان و گوسفند ۳۰۰ هزار تومان است.

عالی در واکنش به عرضه گوشت با نرخ های ۸۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان در خرده فروشی ها گفت: با احتساب قیمت دام زنده، اگر  ۴۵ درصد دام گوشت باشد، حداکثر قیمت هر کیلو دام ۵۴۰ تا ۵۵۰  هزار تومان است و عرضه با نرخ های بالاتر مربوط به دلالان گوشت است.
منبع: اقتصادآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->